Skriverier

RSS
  • Andreas Wickberg

"The Nest by HappyNest".
Ibland stöter vi på företag som det går undan för, alltså allt händer snabbt i en kontrollerad process. HappyNest är ett sånt företag, ursäkta puckelnotationen på företagsnamnet.
happynest_blomus
HappyNest är ett företag som från enkel agentur tagit steget upp till att driva flera större europeiska varumärken på den svenska marknaden med en helt sinnessjuk tillväxt och ökning av försäljning. Det är såna företagare vi alla borde se upp till, för att inte snacka om hjältarna inom bolaget som sliter hårt för att denna tillväxt ska bli mer än ett mål, EN VERKLIGHET!

Wiccon har tagit fram deras nya webbsida och jobbar nu med deras helintegrerade projekt "The Nest". När företag växer kraftigt som HappyNest gäller det att infrastrukturen hänger med. Tillsammans med Wiccon strävar vi nu efter att kunna sy ihop infrastruktur av årsmodell 2017 med allt vad gäller ärendehantering, CRM och orderflöden till plocklager och fabriker. HappyNest säljer nämligen inte själva, det är närmare 500 butiker som säljer deras produkter och en handfull webbshoppar.

HappyNest, hur känner man igen HappyNest... Well... Som vi säger, ni har säkert alla sett de där fjäderlamporna i tidningar och i inredningsprogram. Vem har missat dem? Det är något av en signaturprodukt från HappyNests ena varumärke som heter VITA Copenhagen.
vitacopenhagen 
Samarbetet har pågått sen årsskiftet och förhoppningsvis fortsätter det i många många år...

(Läs mer om lampan)


  • Andreas Wickberg

Agerar ditt företag på den lokala marknaden? Är ni många som gör affärer inom företaget och olika säljare kommunicerar sin egen uppfattning av företaget? Det finns ett ordspråk som säger "Man blir aldrig profet i sin hemstad.". Förklaringen är att ryktet går och "folk snackar", vi brukar säga. -Ta kontroll över ditt varumärke istället, om inte DU bestämmer över varumärket kommer någon annan att göra det.

Ett enkelt knep som vi återkommande märker att företag lägger förvånansvärt lite energi på är att med sin webbsida berätta vilka värderingar man har, vilken vision man strävar efter och hur man tillsammans med sina kunder blir framgångsrika. Detta bör kommuniceras både externt och internt, det finns många enkla lösningar för intranät idag.

Den första bortförklaringen vi får är, "det är så svårt att uppdatera hemsidan". Den andra är, "vad ska man skriva som folk tycker om?". Vi brukar säga så här: -är det svårt att uppdatera hemsidan kan vi hjälpa till och bygga en ny som är enkel och lätt att uppdatera själv. När det kommer till vad ni ska skriva så bör det återspegla det ni faktiskt gör, det ni står för. Kom ihåg att den externa och interna marknadsföringen måste matcha. Medarbetarna måste känna att det som företaget kommunicerar är det som de faktiskt gör.

Vill du veta mer eller bolla dessa idéer med oss, så ta gärna en kontakt.


  • Andreas Wickberg

Vi har precis lanserat nya versioner av våra referenser, lite öppnare, lite mer och med en gemensam struktur. I skrivande stund har vi 9 klara case vilket betyder att några har tillkommit!

Vad tycker ni?


  • Andreas Wickberg

Åren går, Wiccon består.

2014 var det mest händelserika, mest utmanande och mest spännande året sen 2009 då jag startade min enskilda firma.

Vi har kompletterat vårt varumärke och jobbar idag efter våra tre slagord:

Personal - Professional - Playful

I dagsläget kommer detta extra väl till pass då vi allt mer jobbar med innovationer, start-ups och projekt som ska tas från "Frö till Limpa". I vanliga fall talar man om Ax till Limpa men vi är oftast inne redan på SEED-kapital nivå och jobbar och hjälper företag att utveckla sina affärsmodeller. Kort och gott effektivisera sig genom genomtänkta system långt innan de ens startat; därför tycker vi att "Frö till Limpa" passar bättre.

Kort och gott gäller det att vara kreativ och våga vara matchhjälte, vi delar med oss av vilka vi är, vår personlighet, lekfullhet och självklart all kunskap vi samlat på oss under årens lopp. På sista raden blir det alltid bra!