Skriverier

RSS
  • Andreas Wickberg

Agerar ditt företag på den lokala marknaden? Är ni många som gör affärer inom företaget och olika säljare kommunicerar sin egen uppfattning av företaget? Det finns ett ordspråk som säger "Man blir aldrig profet i sin hemstad.". Förklaringen är att ryktet går och "folk snackar", vi brukar säga. -Ta kontroll över ditt varumärke istället, om inte DU bestämmer över varumärket kommer någon annan att göra det.

Ett enkelt knep som vi återkommande märker att företag lägger förvånansvärt lite energi på är att med sin webbsida berätta vilka värderingar man har, vilken vision man strävar efter och hur man tillsammans med sina kunder blir framgångsrika. Detta bör kommuniceras både externt och internt, det finns många enkla lösningar för intranät idag.

Den första bortförklaringen vi får är, "det är så svårt att uppdatera hemsidan". Den andra är, "vad ska man skriva som folk tycker om?". Vi brukar säga så här: -är det svårt att uppdatera hemsidan kan vi hjälpa till och bygga en ny som är enkel och lätt att uppdatera själv. När det kommer till vad ni ska skriva så bör det återspegla det ni faktiskt gör, det ni står för. Kom ihåg att den externa och interna marknadsföringen måste matcha. Medarbetarna måste känna att det som företaget kommunicerar är det som de faktiskt gör.

Vill du veta mer eller bolla dessa idéer med oss, så ta gärna en kontakt.